diablo 3

Diablo 3 - Poziomy Mistrzowskie

Dodał: Szeranf, 20.08.2012 19:00, Kategoria: Diablo 3

Kolejnym elementem rozgrywki w Diablo 3 z którym przychodzi nam się dziś zapoznać, są Poziomy Mistrzowskie. Więcej o nich w rozwinięciu newsa oraz na forum.

Podczas prac nad aktualizacją 1.0.4 przychodziły nam do głowy najróżniejsze pomysły na ulepszenia w Diablo III. Część z nich już pewnie znacie, jak na przykład ogólne zmiany w systemach gry, świetne wzmocnienia przedmiotów legendarnych czy ulepszenia barbarzyńcy, łowcy demonów, mnicha, szamana i czarownika. Cały zespół połączył siły, aby w tej aktualizacji zmieścić jak najwięcej emocjonujących zmian, a jedną z nich, o której chciałbym dzisiaj opowiedzieć, jest system poziomów mistrzowskich.

Podczas prac nad wersją 1.0.4 zastanawialiśmy się przede wszystkim nad dwoma kwestiami: co zrobić ze znajdowaniem przedmiotów magicznych oraz co można zaoferować graczom na 60 poziomie doświadczenia, których nie zadowala polowanie na przedmioty, by dać im dodatkowy cel w grze. Na pewno wielu z was pamięta nasz wpis z różnymi propozycjami zmian w zakresie mechaniki zmieniania zestawu sprzętu do znajdowania przedmiotów magicznych oraz naszymi ogólnymi przemyśleniami dotyczącymi tego, na ile satysfakcjonująca jest gra po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia. Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia nowego systemu, przyjrzyjmy się trochę dokładniej wspomnianym dwóm głównym zagadnieniom.

Znajdowanie przedmiotów magicznych

Jak pewnie pamiętacie, zaproponowaliśmy kilka możliwych rozwiązań dotyczących zmieniania sprzętu do znajdowania przedmiotów magicznych i poprosiliśmy was o wyrażenie opinii. Choć niektóre opcje uzyskały wasze poparcie dla kilku propozycji, to z waszych odpowiedzi przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że noszenie ze sobą dodatkowego zestawu wyposażenia przygotowanego pod znajdowanie przedmiotów magicznych i zakładanie go w trakcie starcia były dla niektórych z was bardzo denerwujące. Inni gracze mieli albo ambiwalentny stosunek, sami nie zamieniając sprzętu, a w kilku przypadkach wręcz domagali się kar dla stosujących zamianę. Osoby zmieniające sprzęt przed zabiciem elitarnego przeciwnika lub bossa, robią to przede wszystkim z powodu bezpośredniej korzyści, jaka się z tym wiąże, dlatego chcemy, żeby nasze rozwiązanie zapewniało taki sam poziom korzyści. Koniec końców, wyniki naszej analizy tak naprawdę potwierdziły tylko jeden fakt: musimy znaleźć sposób, by nasz system znajdowania magicznych przedmiotów zapewniał lepszą zabawę.

Nagrody poziomu 60.

Rozumiemy, że niektórzy gracze są sfrustrowani po osiągnięciu poziomu 60., ponieważ nie czuli już, że robią dalsze postępy. Jeśli gra się godzinę, nie znajduje niczego nowego i tylko zużywa duże ilości złota na naprawy, może to być bardzo zniechęcające. Taka sesja gry może nie tylko zakończyć się bez ulepszenia jakiegokolwiek elementu ekwipunku, a wręcz przynieść straty, a każdy chciałby czuć, że robi jakieś postępy, nawet jeśli nie znajdzie się nowego miecza.



Przedstawiamy poziomy mistrzowskie

Nowy system poziomów mistrzowskich, który wprowadzamy w aktualizacji 1.0.4 został stworzony tak, by rozwiązać zarówno kwestię zamiany sprzętu na zestaw do znajdowania przedmiotów magicznych, jak i zapewnić graczom z 60. poziomem doświadczenia wysokopoziomowy system progresji.

Oto zasady działania systemu:

  • Po osiągnięciu poziomu 60., dalsze doświadczenie zdobywane za zabijanie potworów będzie się liczyć do poziomów mistrzowskich;
  • Poziomów mistrzowskich jest ich 100;
  • Po osiągnięciu każdego kolejnego poziomu mistrzowskiego postać otrzyma:
    • Statystyki podstawowe takie, jak: siła, zręczność, inteligencja i witalność w wysokości podobnej to tej, którą zdobywało się podczas awansowania na standardowe poziomy doświadczenia;
    • Stałą premię do znajdowania przedmiotów magicznych i złota, wynoszącą 3%;
  • Poza tym, po zdobyciu 10 poziomów mistrzowskich, portret twojej postaci w grze uzyska nową, wyróżniającą się ramkę, która oznaczać będzie stopień progresji w systemie poziomów mistrzowskich. Twój poziom mistrzowski również będzie widoczny dla innych graczy w każdym miejscu, gdzie pokazany jest poziom normalny.

Wiemy, że z sporo osób osiągnęło maksymalny poziom 60., być może nawet wieloma postaciami, a dzięki temu systemowi gracze będą mogli czynić postępy w zakresie rozwoju postaci za każdym razem, gdy zalogują się do gry.



Aby wesprzeć nowy system, męstwo nefalemów teraz będzie dawać również 15% premię do zdobywania doświadczenia na poziomach mistrzowskich. Zdobycie pierwszego poziomu mistrzowskiego powinno zająć mniej więcej tyle czasu, ile większości graczy zajęło przejście z poziomu 59. na 60. poziom doświadczenia. Potem liczba punktów doświadczenia wymaganych do awansu będzie rosła. Czas potrzebny na osiągnięcie wyższych poziomów mistrzowskich powinien być podobny do czasu, jaki był potrzebny na osiągnięcie 99. poziomu doświadczenia w Diablo II.


Coś tam chyba było o sprzęcie dającym premię do znajdowania przedmiotów magicznych?

Korzyści płynące z progresji są oczywiste, ale pewnie chcecie wiedzieć, jak to wpłynie na sprzęt z premią do znajdowania przedmiotów magicznych. Chcieliśmy wprowadzić rozwiązanie, które nie tylko byłoby bardzo tolerancyjne dla graczy stosujących zamienianie zestawu sprzętu, ale również pomogłoby nam powoli i stopniowo przesunąć premię do znajdowania przedmiotów magicznych z elementów wyposażenia w inne miejsce. Współczynnik ten jest tak niezwykle ważny dla realizowania zasadniczego celu rozgrywki, że powiązanie go ze sprzętem, który pod wieloma względami jest systemem opierającym się modyfikowaniu elementów wyposażenia, było błędnym podejściem. Musimy od tego odejść i to w taki sposób, aby nie wywracać do góry nogami całej gry.

Wprowadzając system poziomów mistrzowskich ustawiamy również limit dla premii do znajdowania przedmiotów magicznych i złota, wynoszący 300% (przed uwzględnieniem premii wynikającej z męstwa nefalemów). Oznacza to, że nie posiadając żadnego wyposażenia dającego premię do znajdowania przedmiotów magicznych, gracz osiągnie wartość limitu dopiero awansując na 100. poziom mistrzowski. Dzięki temu możesz dalej używać posiadanego sprzętu zwiększającego premię do znajdowania magicznych przedmiotów podczas powolnego awansowania na kolejne poziomy mistrzowskie. Wreszcie, po zdobyciu setnego poziomu, będzie można skoncentrować się wyłącznie na dobraniu przedmiotów dających premię do współczynników pozwalających kierowanej postaci zabijać potwory szybciej i przeżyć dłużej. Naszym system pozwala graczom, którzy zamieniają sprzęt na zestaw do znajdowania przedmiotów magicznych podczas walki, robić tak dalej, jednak po zdobyciu odpowiedniej liczby poziomów mistrzowskich raczej nie będą już chcieli zmieniać zestawów sprzętu.

Warto również jeszcze raz powtórzyć, że premia wynikająca z męstwa nefalemów nie liczy się do limitu współczynnika znajdowania, co oznacza, że po dodaniu pięciokrotnej kumulacji męstwa, maksymalna premia wynosić będzie 375%.



Uff…

Ten system to stosunkowo duża zmiana, z której jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. W imieniu całego zespołu twórców Diablo III mamy nadzieję, że spodobają wam się zmiany wprowadzone w aktualizacji 1.0.4. Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy się w grze po jej wprowadzeniu. Zaglądajcie na Diablo3.com, gdzie niedługo opublikujemy pełne informacje o aktualizacji i dacie jej premiery.

Jay Wilson jest dyrektorem gry Diablo III, a jego armia nekronów DEKLASUJE twoją armię eldarów.





Aktualizacja


W internecie pojawiła się tabelka przedstawiająca ile punktów doświadczenia trzeba zdobyć, by wejść na nowy Poziom Mistrzowski. Wynika z niej, że od poziomu 1 do 100 łącznie jest 10,454,400,000 punktów.



Dla porównania, osiągniecie zwykłych poziomów 51-60 przedstawiało się tak:






Co myślicie o tym pomyśle? Sprawdzi się on Waszym zdaniem? Czekamy na Wasze komentarze poniżej i na forum. .

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
iploman

Dodał: iploman, 22.08.2012 10:29

Patch zapowiada sie bardzo ciekawie, poziomy mistrzowskie zadowolą maniaków grindowania bigsmile piszę zapowiada bo jestem na urlopie i nie mam dostępu do diabełka bigsmile

// wieki nie byłem na tej stronie, jak ktoś wcześniej napisał bardzo miło jest jeszcze poczytać komentarze ludzi kulturalnych bez ton flame`u.

pozdro smile

zbayno

Dodał: zbayno, 22.08.2012 08:59

Po nerfie Ghoma w 1.04 rozpiera mnie duma, że mam go już za sobąsmilez unikalnych potworów za to nie mam nawet 2/3, brakuje mi też połowy duchów i handlarzysmile

__________________
Nie widać, nie słychać.

skrecu

Dodał: skrecu, 21.08.2012 21:02

@ Hellstein
włąśnie wg mnie unikalna kolekcja powinna na tym polegać, potworki z listy to ciężki orzech,coś jak stary (1.03) ghom, ale w zamian bardzo dobry droprate i za pełną kolekcje coś extra!nie tylko banner smile

@ master777, bo tu nie ma dzieciarni, normalni gracze nie życiowi frustraci, od dawna lubiłem to forum choć zarejestrowałęm się neidawno dopiero, wystarczy poczytać jakiego języka używają członkowie, to rzadko się zdarza na forach!

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 21.08.2012 21:05

__________________
http://www.diabloprogress.com/player/skrecu-2705

Hellstein

Dodał: Hellstein, 21.08.2012 16:11

xD
Niezły ruch Blizzarda. Za szybko nabili 60 poziomów? Dajmy im jeszcze 100! Zobaczymy, ile im zajmie zebranie dziesięć miliardów expa.
Coś jak przekładanie klasówki na następny tydzień. Ale jak na razie pomysł fajny. 300 mf, statystyki, jest o co walczyć. Jednak moim zdaniem nie obejdzie się bez jakiś nowych, wyśrubowanych w kosmos wyzwań. Nie każdy gra w Diablo tylko po to, by farmić w nieskończoność itemy na tych samych oklepanych lokacjach. Według mnie powinni pomyśleć o jakiś losowo generowanych lokacjach/eventach które wycisną siódme poty nawet z postaci bijących bez problemu Diablo na Inferno. Albo dać w końcu PvP.

FunDiablo3

Dodał: FunDiablo3, 21.08.2012 14:40

Zgadzam się z wszystkimi. Wreszcie Blizz robi coś w stronę graczy smile Myślałem że powrócę do gry dopiero kiedy wprowadzą areny ale jednak będzie to znacznie wcześniej smileJuż nie mogę się doczekać bigsmile

master777

Dodał: master777, 21.08.2012 14:18

Tak z innej beczki - lubię czasem zajrzeć na Imperium Diablo, userów tyle co nic, ale to doświadczeni wyjadacze. Ileż można czytać heterów i płaczki z oficjalnych forów?

skrecu

Dodał: skrecu, 21.08.2012 13:22

szczerze to wlasnie tego mi brakowalo najbardziej, może na innych zasadach ale to krok w tą słuszną stronę, która utrzyma zastępy graczy przy d3
w oczekiwaniu na patcha przerzuciłem się na wiesia, do tego czasu zrobie przynajmniej z jedno zakończenie!

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 21.08.2012 13:25

__________________
http://www.diabloprogress.com/player/skrecu-2705

Req-Nux

Dodał: Req-Nux, 21.08.2012 12:40

Pełna lista zmian jest naprawdę imponująca.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6368188147

materac

Dodał: materac, 21.08.2012 12:19

łatka wychodzi między 5 a 15 więc nie ma z czego się radować gsmile

master777

Dodał: master777, 21.08.2012 11:47

a łatka wychodzi w Europie między 20 (21) a 6 (22), więc radujmy się

edit --> no racja, to byłoby zbyt proste. Geografia nigdy nie była moją mocną stroną.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 21.08.2012 14:17

rmx65

Dodał: rmx65, 21.08.2012 10:16

10 miliardów ??? Ja dobrze widzę :O ???

Zapowiadali, że Inferno będzie nie do przejścia, a tu proszę jednak max level ktoś wbije za 3 lata (160) bigsmile

A tak na serio to w końcu jakieś dobre zmiany widać...

__________________
Look, if you had one shot, or one opportunity to seize everything you ever wanted in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?

emilio

Dodał: emilio, 21.08.2012 09:08

genialny patch, blizz good job xD

__________________
_______________________________________________________________

Jarhead

Dodał: Jarhead, 21.08.2012 08:58

łoo Matko smile znowu będzie trzeba zawalać nocki smile

__________________
i tak mnie nie znasz...

diablo2lord12

Dodał: diablo2lord12, 21.08.2012 08:43

ja mam dobrze bo zaraz wbijam 60 i nie bede tracil czasu tak jak naprzyklad Robertgtdf na zabijanie typków bez PD

__________________
(...) Ciemność Zawsze Powraca..

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 21.08.2012 08:06

Bardzo dobre takie zmiany - osobiście jak wyszkolę na maxa jakakolwiek postać w jakiejkolwiek grze to nie mam już pełnej satysfakcji z gry. Niech poprawiają jak najwięcej.

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

materac

Dodał: materac, 21.08.2012 07:08

Nie będzie wliczane bo zwyczajnie go nie zdobyłeś, nie było to naliczane, więc musieliby przypuszczać ile w danym czasie ktoś zdobył doświadczenia :c

Robertgtdf

Dodał: Robertgtdf, 21.08.2012 02:03

No to będzie po co wracać ^^
Naiwnie się spytam, czy "doświadczenie", które zdobylibyśmy do tej pory będzie wliczane, czy wszyscy zaczną od zera?

__________________
Sunshine sunshine Ladybugs awake Clap your hooves and Do a little Shake!

Stefanek

Dodał: Stefanek, 21.08.2012 00:12

100 dodatkowych poziomów? Toż to 2 dni roboty dla statystycznego azjatyckiego dzieciaka bigsmile
A na poważnie, to teraz będę miał po co łoić moim barbem, teraz odpalałem tego sejwa tylko po to, by pofarmić trochę golda na itemy z AH.
Jak można, to zaszpanuję http://eu.battle.net/d3/pl/profile/Stefanek-2601/hero/2176685
Jak nie można, proszę o info, usunę.

slash

Dodał: slash, 20.08.2012 22:38

No to ceny rubinów i schematów na nie skoczą ostro w górę, dobrze, że kilka schematów zakupiłem parę dni temu. ;p

master777

Dodał: master777, 20.08.2012 20:42

E tam, system będzie taki, jak z 99-levelowym D2, może nawet odrobinę dłuższy - po za tym zawsze można go napompować o kolejne setki, bez zamartwiania się o balans - pamiętajmy, że dodatki pewnie wniosą jakiś akt (może dwa).

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 20.08.2012 20:38

Nooo, zmiana będzie i to ogromna. Z drugiej strony czy to nie opóźnianie nieuniknionego? W końcu i tak osiągnie się ten 100. poziom i dalej nie będzie nic do roboty ;]. Mimo wszystko dodatkowy przyrost statystyk i mfu to fajna sprawa, 1.0.4 będzie niesamowite.

PS Zdjęcia podmienione.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 20.08.2012 20:38

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

materac

Dodał: materac, 20.08.2012 19:07

Cap mf na poziomie 300 - kolejny powód do płaczu na forach bigsmile

Ogólnie zmiana na +, zawsze to jakiś postęp w grze. Staty rosną, mf rośnie przy okazji pozwalając nam zastąpić aktualny gear z mfem. Efektywne farmienie + max mf.. czegóż chcieć więcej.

Truskol do roboty, 1st world 100lvl bigsmile




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.