..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy mod na mieście
Autor Wiadomość
woj-gaw 


Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2007
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-07-14, 23:04   Nowy mod na mieście

Witam, postanowiłem odświeżyć moda (którego zrobiłem parę lat temu i na którym grałem do teraz); a że plany przekraczają umiejętności więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

_Zacznę od jak mi się zdawało prostego zadania które jednak sprawia problemy, mianowicie co należy zrobić żeby zmienić kolor białego tekstu nazwy jakiegoś przedmiotu na inny (chodzi o to żeby np. kamienie miały kolor pomarańczowy i można było je odróżnić od reszty niechcianych przedmiotów leżących na ziemi) ?
 
     
Eps 
JuniorAdmin



Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2015-07-14, 23:25   

http://diablo.phx.pl/foru...p?p=83618#83618 Powinno pomóc Ci w rozwiązaniu zadania. ;)
 
     
woj-gaw 


Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2007
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-07-14, 23:39   

właśnie tak próbowałem zrobić ale tylko przed nazwą pojawiały mi się dwa prostokąty i C8

1.jpg
może coś tu jest źle
Plik ściągnięto 4885 raz(y) 6.64 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 4889 raz(y) 50.49 KB

 
     
Nizari 
Beyonder


Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2011
Wysłany: 2015-07-15, 01:07   

Niektóre programy do edycji plików tbl są niedobre z powodu takiego, że mają problem z właściwym kolorowaniem tekstu.
Użyj tego:
http://www.mediafire.com/...editor_v338.zip

Ma tylko jeden mankament - by wszystko działało dobrze, podczas zapisywania pliku zostaw kursor pisania nie za ostatnim znakiem w ostatnim wierszu, a w wierszu następnym (pustym).
_________________
Nizari#2580
 
 
     
BishoYo 
Chaos Leader


Konto na BN: BishoYo#2987
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sty 2007
Skąd: Trzebież
Wysłany: 2015-07-15, 02:36   

Nie są niedobre tylko istnieją wersje programów które posiadają buga co do zapisywania znaków (jest nim chyba AFJ Tbl Edit v1.11, pewnie jego pobrałeś). Kiedyś się używało takiej listy kolorów i w razie czego tak ona wygląda:

ÿc1 = red
ÿc2 = green
ÿc3 = blue
ÿc4 = gold
ÿc5 = grey
ÿc6 = black
ÿc7 = bright gold
ÿc8 = orange
ÿc9 = yellow
ÿc; = purple

Ale to chyba w wersji Eng. Możliwa jest też taka opcja bo działa w polskiej wersji:

Ăżc1 = red
Ăżc2 = green
Ăżc3 =blue
Ăżc4 = gold
Ăżc5 = grey
Ăżc6 = black
Ăżc7 = bright gold
Ăżc8 = orange
Ăżc9 = yellow
Ăżc0 = white
Ăżc; = purple

Specjalne znaki mogą być zmieniane przez program podczas zapisywania i stąd te problemy. To że program pokazuje nazwy kolorów w języku Eng to nic nie znaczy bo powinno się wprowadzać te znaczki i to je właśnie widać w grze bo program je zapisuje, tylko z błędem w przypadku programu z bugiem. Musisz pobrać inny program lub wersję. Ja bym proponował starszą wersję AFJ Tbl Edit dlatego że jest to przyjazny w obsłudze programik.

Tu jest starsza wersja z którą nigdy nie miałem problemów: Download
_________________
Strona Alchemic!

(http://skull-corp.com.pl/alchemic/)
Zapraszamy!
 
 
     
woj-gaw 


Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2007
Skąd: Dębica
  Wysłany: 2015-07-15, 10:04   

Działa; Pobrałem program który udostępnił BishoYo i zadziałało bezproblemowo. Także wielkie dzięki :)
Próbowałem wcześniej w mojej wersji programu wstawić ÿc1 i Ăżc1 jednak to też nie pomogło, musi faktycznie być coś nie tak z tą wersją.

Pytanie nr 2.
Czy istnieje jakiś prosty sposób na zmianę pozycji niektórych NPC w mieście ? Czy będzie to wymagało interwencji programami typu DC6 Maker ?
 
     
SevenHeaven 
Seveniątko


Konto na BN: to wstyd
Konto na IDR: SevenHeaven
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2010
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-07-15, 12:24   

woj-gaw napisał/a:
Pytanie nr 2.
Czy istnieje jakiś prosty sposób na zmianę pozycji niektórych NPC w mieście ? Czy będzie to wymagało interwencji programami typu DC6 Maker ?

Przestawienie NPC to edycja mapy i wymagałoby to użycia programu win ds1edit w celu edycji konkretnego pliku .ds1. Samo przestawianie obiektów/postaci to raczej prosta sprawa, ale więcej czasu zajęłoby Ci raczej zapoznanie się z tym programem, jak i jego poprawna konfiguracja.

Tutaj możesz wstępnie zobaczyć jak to wygląda.
_________________

"No w życiu bym nie ograniczył pojmowania Twojej osoby do jednej szufladki : D"
-NightWolffik
 
 
     
woj-gaw 


Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2007
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-07-15, 18:21   

Wydaje się to do ogarnięcia; jakbym miał jakieś problemy to nie omieszkam tu napisać.

Pojawiło się nowe pytanie, co prawda nie moje i nie związane z tym modem ale z moddingiem już jak najbardziej: Czy jest możliwe aby zmodyfikowana gra działała w połączeniu z PlugY ?
 
     
Nizari 
Beyonder


Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2011
Wysłany: 2015-07-15, 18:51   

BishoYo napisał/a:
Nie są niedobre tylko istnieją wersje programów które posiadają buga


Taaaak....



woj-gaw napisał/a:
Czy jest możliwe aby zmodyfikowana gra działała w połączeniu z PlugY ?


Bez problemu jest to możliwe.
_________________
Nizari#2580
 
 
     
BishoYo 
Chaos Leader


Konto na BN: BishoYo#2987
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sty 2007
Skąd: Trzebież
Wysłany: 2015-07-15, 19:09   

Jak widać Nizari nie potrafi ogarnąć prostego zdania. Niedobry to może być Twój smoczek po tym jak Ci spadnie w piasek w piaskownicy. Program z bugiem może być w tej kwestii nieużyteczny lub bezużyteczny bo całkowicie bezużyteczny to pewnie nie jest ale testować nie będę. Tyczy się to na bank tej wersji AFJ Tbl Edit dlatego dobrym pomysłem byłoby linki do niego edytować i wstawić inną wersję.


Co do PlugY to oczywiście jak zostało wspomniane problemów nie powinno być. Dodam jednak że nie jest to możliwe na wersji 1.13d.
_________________
Strona Alchemic!

(http://skull-corp.com.pl/alchemic/)
Zapraszamy!
 
 
     
woj-gaw 


Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2007
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-07-15, 19:28   

To świetnie że się da; a jest ktoś komu by się chciało i mógłby napisać jak to zrobić ?
Próbowałem z "-direct -txt" jednak nie dało to efektu :?
 
     
BishoYo 
Chaos Leader


Konto na BN: BishoYo#2987
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sty 2007
Skąd: Trzebież
Wysłany: 2015-07-15, 19:38   

To zależy jaką masz wersje PlugY bo są różne typu instalator lub luźne pliki.

Jeśli posiadasz plik PatchD2gfxDl.exe to wrzucasz go do folderu z grą razem z PlugY.dll, PlugY.ini i folderem PlugY. Odpalasz PatchD2gfxDll.exe i potem już możesz uruchamiać grę jak chcesz. Wtedy nadpisuje się plik D2gfx.dll więc można sobie zrobić jego kopię wcześniej w razie W.

Jeśli masz jakiś instalator i grę z PlugY odpala się włączając PlugY.exe to zapewne robi się skrót do PlugY.exe i tam dodaje -direct -txt.

Sprawdź czy odpalając grę czystą masz w niej PlugY. Możliwe że musisz odpalać plikiem PlugY.exe żeby było aktywne.
_________________
Strona Alchemic!

(http://skull-corp.com.pl/alchemic/)
Zapraszamy!
 
 
     
woj-gaw 


Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2007
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-07-15, 20:21   

Jak pisałem wyżej próbowałem metodą "-direct -txt" ponieważ mam wersję z instalatorem i osobny plik do włączania PlugY i nie działało; poszukam wersji z luźnymi plikami i zrobię tak jak napisałeś.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo